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Proposal for an Inclusion into ANNEX 16 Appendix 5.2.2 c (and a new Section 7) of an Advanced Procedure for Mach Number Adjustment of Chapter 10 Noise Certification Data

Dobrzynski, W. (1994) Proposal for an Inclusion into ANNEX 16 Appendix 5.2.2 c (and a new Section 7) of an Advanced Procedure for Mach Number Adjustment of Chapter 10 Noise Certification Data. DLR-Interner Bericht. 129-94/26, 8 S.

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Kurzfassung

In the context of "Light Propeller Driven Aeroplane" noise certification according to the ICAO ANNEX 16 Chapter 10 procedure, there has been - for many years- an ongoing debate on how to perform an accurate Mach number correction to account for the effect on propeller noise of ambient air temperature under test conditions. If the maximum flyover noise level, as determinde for certification pruposes, is governed by excessive engine noise radiation (instead of propeller noise) any Mach number correction of the noise data from measurement towards reference temperature conditions is erroneous by definitionÖ.

Dokumentart:Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1994,
Titel:Proposal for an Inclusion into ANNEX 16 Appendix 5.2.2 c (and a new Section 7) of an Advanced Procedure for Mach Number Adjustment of Chapter 10 Noise Certification Data
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Dobrzynski, W.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1994
Seitenanzahl:8
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Aircraft Noise Certification, Propeller Noise
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:L TT - Triebwerkstechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Leiser Luftverkehr (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:05

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