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Critical Flow Phenomena on the Winglet of Winged Reentry Vehicles

Herrmann, U. (1994) Critical Flow Phenomena on the Winglet of Winged Reentry Vehicles. AIAA, 32nd Aerospace Sciences Meeting & Exhibit, Reno, NV (1994) ICA.

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Kurzfassung

The present paper investigates the critical heating phenomena at the winglet of winged reentry vehicles. The study is restricted to flow situations without bow shock winglet interactions. It is found that attachment line heating on the leading edge of the winglet and on the lower edge of the rudder can be predicted with a Navier-Stokes code. The simulations reveal a strong sensitivity with respect to the angle of attack. The validity of engineering models to predict heating rates during preliminary design cycles is also investi- gated.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1994, pages=13,
Titel:Critical Flow Phenomena on the Winglet of Winged Reentry Vehicles
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Herrmann, U.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1994
Name der Reihe:94-0629
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Winged Reentry Vehicles, Winglet Heating, Rudder Heating, Attachment Line, Flow through open slots, Perfect Gas, Equilibrium Air, Structured multiblock mesh for local solution
Veranstaltungstitel:AIAA, 32nd Aerospace Sciences Meeting & Exhibit, Reno, NV (1994) ICA
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:Weltraum (alt)
HGF - Programmthema:W RP - Raumtransport
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:W RP - Raumtransport
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):W - Grundlagen Raumtransport - Anlagen und Messtechnik (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:05

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