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Numerical Investigation of Interference Phenomena of Upper Wing Mounted Engines

Rudnik, R. (1994) Numerical Investigation of Interference Phenomena of Upper Wing Mounted Engines. DLR-Interner Bericht. 129-94/23. 62 S.

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Kurzfassung

A numerical investigation of interference phenomena of an upper wing mounted engine configuration is presented. The analysis is based on the Euler equations. Variations of the engine position, the pylon shape and the pylon toe angle are performed for a generic large commercial transport aircraft at cruise conditions.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/36245/
Dokumentart:Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1994,
Titel:Numerical Investigation of Interference Phenomena of Upper Wing Mounted Engines
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Rudnik, R.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1994
Open Access:Nein
Seitenanzahl:62
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Upper Wing Mounted Engine Configuration, Euler equations, Pylon influence, Engine position
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Konzepte & Integration (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:05

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