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Flyover Noise Reduction of Piston-Engine Propeller Aeroplanes Using an Active Noise Control Technique

Kallergis, M.K. (1994) Flyover Noise Reduction of Piston-Engine Propeller Aeroplanes Using an Active Noise Control Technique. In: SAE 1993 Transactions Journal of Aerospace, Section 1, Vol. 102, Seiten 58-74. Society of Automotive Engineers, Inc., 400 Commonwealth Dr., Warrendale, PA 15096-0001, USA.

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Kurzfassung

Certain propeller driven aeroplanes are equipped with piston engines whose fundamental "firing"-frequency coincides with the rotational frequency of the propeller. Taking the two sources as a system consisting of a primary source (propeller) and a secondary source (engine exhaust), an active noise control (ANC) technique can be applied. The far field noise of both the propeller and the engine exhaust is characterised by periodic sound pressure fluctuations; by generating a suitable phase shift between these two periodic sound-fields, a destructive interference may be attained, resulting in a reduced overall noise level immission on the ground. Technically, this is achieved by (1) adjusting the spatial distance between the exhaust orifice and the propeller and (2) an appropriate azimuthal positioning of the propeller on the crankshaft of the engine.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/36237/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: institution=SAE International, LIDO-Berichtsjahr=1994,
Titel:Flyover Noise Reduction of Piston-Engine Propeller Aeroplanes Using an Active Noise Control Technique
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Kallergis, M.K.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1994
Erschienen in:SAE 1993 Transactions Journal of Aerospace, Section 1, Vol. 102
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 58-74
Verlag:Society of Automotive Engineers, Inc., 400 Commonwealth Dr., Warrendale, PA 15096-0001, USA
Name der Reihe:SAE 1993
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Propeller Aeroplane, Piston-Engine, Destructive Interference, Noise R eduction, Primary/Anti-Noise Source
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:L TT - Triebwerkstechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Leiser Luftverkehr (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:05

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