elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Effect on Passenger Car Wind Noise Sources of Different A-Post Configurations

Dobrzynski, W. (1994) Effect on Passenger Car Wind Noise Sources of Different A-Post Configurations. Proceedings, Inter-Noise 94 - Noise - Quantity and Quality -, 29.-31. August 1994, Yokohama, Japan.

Dieses Archiv kann nicht den gesamten Text zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

Driving comfort of today's middle and upper class passenger cars is an essential competition criterion. One important of such criteria pertains to interior noise. Experimental work revealed the A-post/side- window junction as an area of primary significance. Here flow separations are likely to occur causing severe fluctuating pressures on the side-window with ensuing accoustic radiation into the car interior. Moreover local flow properties are particularly sensitive towards inclined inflow typically occuring under realistic side-wind conditions. Since there is a direct proportionality between exterior surface pressures and interior noise the former may be used to judge the quality of different car-contour configurational changes. Therefore an experimental program was initated to systematically investigate the effects of different configurational parameters on the surface pressure characteristics in the side-window area for different inflow-angles (yaw-angles).

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1994,
Titel:Effect on Passenger Car Wind Noise Sources of Different A-Post Configurations
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Dobrzynski, W.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1994
Band:Vol 1
Seitenbereich:Seiten 387-390
Name der Reihe:Inter-Noise 94
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Automobile Interior Noise, Wind Noise, Turbulent Wall Pressures
Veranstaltungstitel:Proceedings, Inter-Noise 94 - Noise - Quantity and Quality -, 29.-31. August 1994, Yokohama, Japan
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:keine Zuordnung
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Faktor Mensch und Sicherheit in der Luftfahrt
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:05

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Copyright © 2008-2013 Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.