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Numerical Study of Interference Effects on wing-mounted advanced Engine Concepts

Rossow, C.-C. (1994) Numerical Study of Interference Effects on wing-mounted advanced Engine Concepts. Proceedings 19th ICAS-Congress/AIAA Systems Conference 18.-23. September 1994, Anaheim, California, USA.

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Kurzfassung

The aerodynamic interference effects of three different wing-mounted engine concepts, namely a conventional turbofan, a very high bypass ratio turbofan, and an ultra high bypass ratio ducted propfan are investigated by the solution of the Euler equations. Due to the interference of fan jet and wing, the ultra high bypass engine shows the largest interference. A variation of position reveals for both the very high and the ultra high bypass ratio engine a potential for a close coupling of engine and airframe.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1994, pages=11,
Titel:Numerical Study of Interference Effects on wing-mounted advanced Engine Concepts
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Rossow, C.-C.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1994
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Interference Effects, wing-mounted engine concepts, conventional turbofan, very high bypass ratio turbofan, ultra high bypass ratio ducted propfan
Veranstaltungstitel:Proceedings 19th ICAS-Congress/AIAA Systems Conference 18.-23. September 1994, Anaheim, California, USA
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Konzepte & Integration
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:05

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