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Ultralight Aircraft Noise Certification in the Federal Republic of Germany.

Dobrzynski, W. (1990) Ultralight Aircraft Noise Certification in the Federal Republic of Germany. DLR-Interner Bericht. 129-90/22, 4 S.

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Kurzfassung

ICAO CAEP is encouraged to adopt - as an alternative - the noise certification procedure for ultralight aeroplanes as introduced in the Federal Republic of Germany. This procedure follows the ANNEX 16 Chapter 6 procedure with the following changes, thus making the noise certification procedure very simple and inexpensive to conduct, while maintaining a sufficient degree of accuracy: - No definition of atmosperic reference conditions - No restrictions with respect to ambient relative humidity - Narrower air temperature window (8 degrees centigrade to 10 degreescentigrade) - Test flight height between 75 m to 150 m - Equal numbers of flights for head and tail wind conditions - Engine to be operated at full throttle maximum take-off power - Application of a ground board microphone system - No noise data adjustment for atmospheric attenuation, helical blade tip Mach number (air temperature) and no performance correction.

Dokumentart:Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1990,
Titel:Ultralight Aircraft Noise Certification in the Federal Republic of Germany.
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Dobrzynski, W.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1990
Seitenanzahl:4
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Ultralight Aircraft, Aircraft Noise Certification
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:keine Zuordnung
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Turbinentechnologien
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:04

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