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Helicopter Noise Generation and Detectability.

Heller, H. (1990) Helicopter Noise Generation and Detectability. NATO/CCMS Aircraft Noise Meeting, 10 May 1990, Erding.

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Kurzfassung

A helicopter is easily detected and identified by its acoustic signature. During high speed flight and under certain landing approach flight conditions there occurs the helicopter-characteristic periodic impulsive noise ("blade slap"). In the absence of such dominating impulsive noise phenomena, the periodic low-frequency sound of the main-rotor and the more high pitch "propeller-like" sound of the tail-rotor acoustically typifies a helicopter. There are a number of noise generating mechanisms at work, individually related to the operation of the main-rotor, of the tail-rotor, and/or to the interaction of the two. This presentation discusses the physics of these various mechanisms and shows ways and means of how to reduce the acoustic detactability and the acoustic annoyance caused by a helicopter in flyover.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1990,
Titel:Helicopter Noise Generation and Detectability.
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Heller, H.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1990
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Helicopter Noise, Acoustic Annoyance, Acoustic Detectability, Rotor I mpulsive Noise, Main Rotor Noise, Tail Rotor Noise, Rotor Interaction Noise
Veranstaltungstitel:NATO/CCMS Aircraft Noise Meeting, 10 May 1990, Erding
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:keine Zuordnung
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der leise und komfortable Drehflügler
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:04

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