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Feasibility Study on the Design of a Laminar Flow Nacelle.

Radespiel, R. und Horstmann, K.H. und Redeker, G. (1990) Feasibility Study on the Design of a Laminar Flow Nacelle. Journal of Aircraft 27 (1990) No. 11, No. 10.

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Kurzfassung

This paper describes the design of a laminar flow nacelle using numerical flow methods. With an appropriate contouring of the nacelle, natural laminar flow is maintained up to 60 % of the nacelle length at cruise flight conditions. The drag reduction that is obtained if a transport aircraft is equipped with two laminar flow nacelles instead of conventional turbulent nacelles is estimated at delta C index D &#61 0.0011. The behaviour of the laminar flow nacelle is also investigated for takeoff and landing conditions.It is found that the inlet of the new nacelle is not more sensitive to flow separation than conventional nacelles.

Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Zusätzliche Informationen: institution=AIAA, LIDO-Berichtsjahr=1990, pages=7,
Titel:Feasibility Study on the Design of a Laminar Flow Nacelle.
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID
Radespiel, R.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Horstmann, K.H.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Redeker, G.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1990
Erschienen in:Journal of Aircraft 27 (1990) No. 11
Referierte Publikation:Ja
In Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Ja
Band:No. 10
Name der Reihe:Vol. 27
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Nacelle Design, Natural Laminar Flow, By-Pass Ratio, Euler Equations
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:keine Zuordnung
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Konzepte & Integration (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:04

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