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Comparison of the ICAO ANNEX 16 Chapter 10 and Chapter 6 Noise Certification Procedures on the Basis of Flight Noise Measurements of Ten "Light Propeller-driven Aeroplanes".

Dahlen, H. und Heller, H. (1990) Comparison of the ICAO ANNEX 16 Chapter 10 and Chapter 6 Noise Certification Procedures on the Basis of Flight Noise Measurements of Ten "Light Propeller-driven Aeroplanes". DLR-Mitteilung. 90-17. 49 S.

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Kurzfassung

Noise certification procedures have been developed by the International Civil Aviation Organization ICAO for "light propeller-driven aeroplanes" (with a take-off mass not exceeding 9000 kg). The established procedure following ICAO ANNEX 16 Chapter 6 requires the aeroplane to conduct four level flyovers at a height of 300 m above a microphone with a "maximum continous power" setting.This procedure is now replaced by a new procedure documented in ANNEX 16 as Chapter 10 where the aircraft must conduct six take-offs with maximum continuous power and fly over a microphone positioned 2.5 km past the point of brake release. In both procedures, the maximum A-weighted flyover noise level is to be compared to an (aircraft-mass dependent) noise limit; both procedures have different noise limits, though. A study has been conducted where 10 propeller-driven aeroplanes were measured according to both Chapter 6 and Chapter 10 in order to evaluate the relative practicability and noise-stringency of both procedures.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/35780/
Dokumentart:Berichtsreihe (DLR-Mitteilung)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1990,
Titel:Comparison of the ICAO ANNEX 16 Chapter 10 and Chapter 6 Noise Certification Procedures on the Basis of Flight Noise Measurements of Ten "Light Propeller-driven Aeroplanes".
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Dahlen, H.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Heller, H.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1990
Open Access:Nein
Seitenanzahl:49
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Aircraft Noise, Propeller Noise, Noise Certification, Flight Noise Measuring Techniques, Ground Reflection Effects
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L TG - Querschnittstechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Turbinentechnologien (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:04

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