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Active Suspensions for Railway Vehicles - an Avoidable Luxury or an Inevitable Consequence?.

Goodall, R. M. (1) und Kortüm, W. (1990) Active Suspensions for Railway Vehicles - an Avoidable Luxury or an Inevitable Consequence?. 11th World Congress of the International Federation of Automatic Control, 13-17 August 1990, Tallinn, USSR.

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Kurzfassung

Paper reviews the basic theory relating to active control in suspension systems, with a view to identifying the possibilities for improvement in suspension performance. The significance of adding control will be considered, including various types of actuator system and also the transducer requirements.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1990, note=2201006, pages=7,
Titel:Active Suspensions for Railway Vehicles - an Avoidable Luxury or an Inevitable Consequence?.
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Goodall, R. M. (1)NICHT SPEZIFIZIERT
Kortüm, W.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1990
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Railway Vehicle, Suspension
Veranstaltungstitel:11th World Congress of the International Federation of Automatic Control, 13-17 August 1990, Tallinn, USSR
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:keine Zuordnung
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik > Institut für Dynamik der Flugsysteme
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:02 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 06:46

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