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Performance Analysis of a Transatmospheric Vehicle.

Cliff, E. M. (1) und Well, K. H. (1990) Performance Analysis of a Transatmospheric Vehicle. 2nd International Aerospace Planes Conference Orlando, Florida, USA, 29-31 October 1990..

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Kurzfassung

The paper presents a classical performance analysis for the lower stage of a Saenger II-type transatmospheric vehicle propelled by a turbojet/ramjet propulsion system. After constructing a parabolic drag polar from available aerodata the point- and integral performance for minimum path inclination and descent in unpowered flight, max. subsonic and hypersonic ranges for a given amount of fuel. The energy state method is used to compute minimum fuel to climb and to assess turning performance of hypersonic speeds. The results are compared with optimized ascent trajectories using full order mass-point modelling.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1990,
Titel:Performance Analysis of a Transatmospheric Vehicle.
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Cliff, E. M. (1)NICHT SPEZIFIZIERT
Well, K. H.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1990
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Performance Analysis, Saenger Vehicle
Veranstaltungstitel:2nd International Aerospace Planes Conference Orlando, Florida, USA, 29-31 October 1990.
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:keine Zuordnung
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik > Institut für Dynamik der Flugsysteme
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:02 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 06:44

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