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Aspects of Theoretical and Experimental Investigations on Airframe/Engine Integration Problems

Baumert, W. und Hoheisel, H. und Kiock, R. und Rossow, C. C. und Ronzheimer, A. und Capdevila, H. (1990) Aspects of Theoretical and Experimental Investigations on Airframe/Engine Integration Problems. In: Proc. 17th Congress of The ICAS. 17th Congress of the ICAS, 9-14 September 1990, Stockholm, Sweden.

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Kurzfassung

The study describes the flow field around an Airbus-type configuration with a conventional turbofan engine. The three-dimensional Euler equations were solved using a cell-vertex method using a multi-block structure. A half model with a turbo-powered simulator was investigatedat low speed. Results show good agreement between theory and experiment.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1990,
Titel:Aspects of Theoretical and Experimental Investigations on Airframe/Engine Integration Problems
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Baumert, W.NICHT SPEZIFIZIERT
Hoheisel, H.NICHT SPEZIFIZIERT
Kiock, R.NICHT SPEZIFIZIERT
Rossow, C. C.NICHT SPEZIFIZIERT
Ronzheimer, A.NICHT SPEZIFIZIERT
Capdevila, H.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1990
Erschienen in:Proc. 17th Congress of The ICAS
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Aircraft Engine
Veranstaltungstitel:17th Congress of the ICAS, 9-14 September 1990, Stockholm, Sweden
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:keine Zuordnung
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Über- und Hyperschalltechnologien
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:02 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 05:22

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