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Adaptive load redistribution using mini-TEDs

Gardner, Anthony Donald und Nitzsche, Jens und Neumann, Jens und Richter, Kai und Rosemann, Henning und Voß, Ralph (2006) Adaptive load redistribution using mini-TEDs. 25th International Congress of the Aeronautical Sciences, [2006-09-03-2006-09-08], Hamburg, Germany. ISBN 0-9533991-76.

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Kurzfassung

This article describes work in the DLR high performance flexible aircraft project to investigate mini trailing edge devices for adaptive load redistribution. The EU project AWIATOR showed the potential of mini-TEDs, but the increased rear wing loading and resulting nose-down pitching moment require further investigation. 2-D computations were carried out to investigate effective split-flap deployment angles. The calculations show that the optimal height of a mini-TED on an unknown profile in transonic flow cannot be predicted by scaling with the boundary layer thickness on the pressure-side trailing edge. The scope of the future work on structure-coupled 3-D computations on a trimmed aircraft is described.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Titel:Adaptive load redistribution using mini-TEDs
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Gardner, Anthony DonaldNICHT SPEZIFIZIERT
Nitzsche, JensNICHT SPEZIFIZIERT
Neumann, JensNICHT SPEZIFIZIERT
Richter, KaiNICHT SPEZIFIZIERT
Rosemann, HenningNICHT SPEZIFIZIERT
Voß, RalphNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1 April 2006
Referierte Publikation:Ja
In ISI Web of Science:Nein
ISBN:0-9533991-76
Status:veröffentlicht
Stichwörter:mini-TED, fluid-structure coupling, DLR-TAU, HighPerFlex
Veranstaltungstitel:25th International Congress of the Aeronautical Sciences
Veranstaltungsort:Hamburg, Germany
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:[2006-09-03-2006-09-08]
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugphysik
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aeroelastik > Aeroelastische Simulationen
Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hochgeschwindigkeitskonfigurationen
Hinterlegt von: Dr. Anthony Gardner
Hinterlegt am:23 Mär 2009
Letzte Änderung:27 Apr 2009 05:05

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