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Experimental evidence of turbulent source coherence effecting jet noise

Fuchs, Helmut V. und Michel, Ulf (1977) Experimental evidence of turbulent source coherence effecting jet noise. American Institute of Aeronautics and Astronautics. 4th Aeroacoustics Conference, 1977-10-03 - 1977-10-05, Atlanta, GA (USA).

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Offizielle URL: http://www.aiaa.org

Kurzfassung

Previous experimental investigations into the turbulence structure in model-scale, cold air jets have led to a new model of large-scale, coherent (i.e. acoustically non-compact) sources generating jet mixing noise. More recent coherence measuremnts in the near field of a real jet engine and in the far field of cold and hot jets lend further support to the belief that jet noise at small angles to the jet axis is strongly effected by coherent sources in the jet mixing region. This has several consequences regarding the relevant parameters in scaling laws for jet noise and sheds new light on the "cone of silence" and "convective amplitifcation" issues, both effects having been derived from a model of acoustic point sources ("eddies") convected with the sheared flow.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Titel:Experimental evidence of turbulent source coherence effecting jet noise
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Fuchs, Helmut V.NICHT SPEZIFIZIERT
Michel, UlfNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:3 Oktober 1977
Referierte Publikation:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Verlag:American Institute of Aeronautics and Astronautics
Name der Reihe:AIAA Paper 77-1348
Stichwörter:jet noise, coherent structures, source coherence, coherent sources, cone of silence
Veranstaltungstitel:4th Aeroacoustics Conference
Veranstaltungsort:Atlanta, GA (USA)
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:1977-10-03 - 1977-10-05
HGF - Forschungsbereich:keine Zuordnung
HGF - Programm:keine Zuordnung
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:keine Zuordnung
DLR - Forschungsgebiet:keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):anderes
Standort: Köln-Porz , Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Antriebstechnik > Triebwerksakustik > Lärm- und Turbulenzforschung
Hinterlegt von: Prof. Dr.-Ing. Ulf Michel
Hinterlegt am:14 Aug 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 04:59

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