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Flow Boundary Conditions Modeling in 4D for Optimized, Adaptive and Unsteady Configurations

Sobieczky, Helmut (2005) Flow Boundary Conditions Modeling in 4D for Optimized, Adaptive and Unsteady Configurations. In: Frontiers of Computational Fluid Dynamics 2006 World Scientific, Singapore. Seiten 97-104. ISBN 981-256-527-2.

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Kurzfassung

The definition of various aero- or hydrodynamic structures by using intelligent geometry preprocessing has become more challenging with including shape variations in a fourth dimension. While 3D surface grids currently provide a suitable input for CAD processing to generate interface data for various grid generation, CFD analysis and design, as well as model manufacturing software, an extension to moving or morphing surfaces invites to create new unsteady test cases for code development and phenomena study.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/21631/
Dokumentart:Beitrag in einem Lehr- oder Fachbuch
Titel:Flow Boundary Conditions Modeling in 4D for Optimized, Adaptive and Unsteady Configurations
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Sobieczky, HelmutNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Dezember 2005
Erschienen in:Frontiers of Computational Fluid Dynamics 2006
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 97-104
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Caughey, D.A.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hafez, M.M.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:World Scientific, Singapore
ISBN:981-256-527-2
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Geometry, 4D, Configurations, CAD, CFD
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Konzepte & Integration (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hochgeschwindigkeitskonfigurationen
Hinterlegt von: Schmidt-Schüpferling, Karin
Hinterlegt am:24 Jan 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 04:55

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