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Combined FEM/Meshfree SPH Method for Impact Damage Prediction of Composite Sandwich Panels

Aktay, Levent und Johnson, Alastair F. und Kröplin, Bernd -H. (2005) Combined FEM/Meshfree SPH Method for Impact Damage Prediction of Composite Sandwich Panels. DM-IST (Departamento de Matematica-Instituto Superior Tecnico). ISBN 972-99289-1-6.

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Kurzfassung

In this work, impact simulations using both meshfree Smoothed Particle Hydrodynamics (SPH) and combined FEM/SPH Method were carried out for a sandwich composite panel with carbon fibre fabric/epoxy face skins and polyetherimide (PEI) foam core. A numerical model was developed using the dynamic explicit finite element (FE) structure analysis program PAM-CRASH. The carbon fibre/epoxy facings were modelled with standard layered shell elements, whilst SPH particles were positioned for the PEI core. We demonstrate the efficiency and the advantages of pure meshfree SPH and combined FEM/SPH Method by comparing the core deformation modes and impact force pulses measured in the experiments to predict structural impact response.

Dokumentart:Tagungsband
Titel:Combined FEM/Meshfree SPH Method for Impact Damage Prediction of Composite Sandwich Panels
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Aktay, LeventNICHT SPEZIFIZIERT
Johnson, Alastair F.NICHT SPEZIFIZIERT
Kröplin, Bernd -H.Institut für Statik und Dynamik der Luft- und Raumfahrtkonstruktionen, Universität Stuttgart
Datum:Juli 2005
Referierte Publikation:Nein
Seitenanzahl:0
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der Herausgeber
Leitao, V.M.ANICHT SPEZIFIZIERT
Alves, C.J.S.NICHT SPEZIFIZIERT
Duarte, C.A.NICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:DM-IST (Departamento de Matematica-Instituto Superior Tecnico)
ISBN:972-99289-1-6
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Impact damage, composite material, sandwich structure concept, Finite Element Method (FEM), meshfree method, Smoothed Particle Hydrodynamics (SPH)
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Drehflügler
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L RR - Drehflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der robuste Drehflügler
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Bauweisen- und Konstruktionsforschung > Strukturelle Integrität
Hinterlegt von: Levent Aktay
Hinterlegt am:12 Dez 2005
Letzte Änderung:12 Dez 2013 20:08

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