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Computation of Engine-Airframe Installation Drag

Brodersen, Olaf (2005) Computation of Engine-Airframe Installation Drag. Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 89. Springer. ISBN 3-540-24383-6. ISSN 1612-2909

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Kurzfassung

It is demonstrated that the unstructured, hybrid method of the MEGAFLOW project is capable to compute accurately the engine-airframe installation drag for several engine types although drag differences for varying engine positions can be very small. Results are presented for the DLR-F6 and the DLR-Alvast configurations with through-flow nacelles and powered engines. Verification by grid refinement as well as validation with wind tunnel data completes this investigation.

Dokumentart:Tagungsband
Titel:Computation of Engine-Airframe Installation Drag
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Brodersen, OlafNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Februar 2005
Referierte Publikation:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:89
Seitenanzahl:151
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der Herausgeber
Kroll, NorbertNICHT SPEZIFIZIERT
Fassbender, JensNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer
Name der Reihe:Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design
ISSN:1612-2909
ISBN:3-540-24383-6
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Numerical Aerodynamics, Navier-Stokes, CFD, Engine integration, Verification, Validation
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Konzepte & Integration
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik
Hinterlegt von: Dr.-Ing. Olaf Brodersen
Hinterlegt am:11 Jan 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 04:43

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