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Comparison of Unsteady Aerodynamic Modelling Methodologies with Respect to Flight Loads Analysis

Kier, Thiemo (2005) Comparison of Unsteady Aerodynamic Modelling Methodologies with Respect to Flight Loads Analysis. Proc. of AIAA Atmospheric Flight Mechanics Conference, 2005-08-15 - 2005-08-18, San Francisco.

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Kurzfassung

This paper addresses the development of aircraft models for flight loads analysis in the pre-design stage. The underlying model structure consists of the nonlinear equations of motion of a free flying, flexible aircraft, as well as a model, which calculates the distributed aerodynamics over the entire airframe. Different possibilities in modelling the unsteady arodynamic interactions for pre-design purposes are explored and the effects on the loads are compared in order to assess the tradeoffs between accuracy and speed.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen:LIDO-Berichtsjahr=2005,
Titel:Comparison of Unsteady Aerodynamic Modelling Methodologies with Respect to Flight Loads Analysis
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Kier, ThiemoNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:August 2005
Referierte Publikation:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:loads analysis, unsteady aerodynamics, simulation
Veranstaltungstitel:Proc. of AIAA Atmospheric Flight Mechanics Conference
Veranstaltungsort:San Francisco
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:2005-08-15 - 2005-08-18
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Systeme & Kabine
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik > Systemdynamik und Regelungstechnik (war Entwurfsorientierte Regelungstechnik)
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:02 Feb 2006
Letzte Änderung:12 Dez 2013 20:07

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