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A Comprehensive Approach to Pulse Modulation for Attitude Control with Thrusters Subject to Switching Restrictions

Bals, Johann und Kienitz, Karl Heinz (2005) A Comprehensive Approach to Pulse Modulation for Attitude Control with Thrusters Subject to Switching Restrictions. DGLR Jahrestagung, 2005-09-26 - 2005-09-29, Friedrichshafen.

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Kurzfassung

A pulse modulation scheme based on two modulation curves is proposed for applications in spacecraft attitude control using thrusters which may be subject to switching restrictions. These constraints are taken into account explicitly during the design of the modulation scheme which can implement arbitrary bounded functions between constant modulator input and averaged modulator output.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen:LIDO-Berichtsjahr=2005,
Titel:A Comprehensive Approach to Pulse Modulation for Attitude Control with Thrusters Subject to Switching Restrictions
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID
Bals, JohannNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kienitz, Karl HeinzNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2005
In Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:I & II
Name der Reihe:DGLR Jahrbuch 2005
Status:veröffentlicht
Stichwörter:pulse modulation; attitude control; thrusters; aerospace control; switching restrictions.
Veranstaltungstitel:DGLR Jahrestagung
Veranstaltungsort:Friedrichshafen
Veranstaltungsart:nationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:2005-09-26 - 2005-09-29
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Systeme & Kabine (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik (bis 2012) > Systemdynamik und Regelungstechnik (war Entwurfsorientierte Regelungstechnik)
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:06 Feb 2006
Letzte Änderung:12 Dez 2013 20:07

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