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Time Accurate Simulation of the Flow Around the Complete BO105 Wind Tunnel Model

Khier, W. und Schwarz, T. und Raddatz, J. (2005) Time Accurate Simulation of the Flow Around the Complete BO105 Wind Tunnel Model. 31st European Rotorcraft Forum, Florenz (it), 13.-15.09.2005.

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Kurzfassung

Air flow past a reduced scale model of an Eurocopter BO-105 fuselage-main-rotor-tail rotor configuration was simulated by solving the time dependent Navier-Stokes equations. The computations correspond to wind tunnel measurements carried out under Mach 0.1578 forward flight conditions. Main and tail rotors' blades were considered rigid in the computations, and their motions were achieved by a moving overlapping grid technique (Chimera). The numerical results are judged against unsteady pressure measured on the fuselage and the blades. Apart from blade elasticity effects, good agreement with experiment was found.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2005,
Titel:Time Accurate Simulation of the Flow Around the Complete BO105 Wind Tunnel Model
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID
Khier, W.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schwarz, T.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Raddatz, J.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2005
In Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Helicopter Aerodynamics, Rotor-Fuselage interaction, Chimera, Overlapping grids, Time accurate RANS
Veranstaltungstitel:31st European Rotorcraft Forum, Florenz (it), 13.-15.09.2005
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Drehflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L RR - Drehflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der virtuelle Drehflügler (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik
Hinterlegt von: Grant, Claudia
Hinterlegt am:09 Okt 2005
Letzte Änderung:14 Jan 2010 19:52

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