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Design Methodology for Damage tolerant Composite Wing Panels

Gädke, M. (2000) Design Methodology for Damage tolerant Composite Wing Panels. Garteur MS AG 22 8th Progress Meeting, Hamburg-Finkenwerder, 15.-16.11.2000.

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Kurzfassung

In co-operation with the partners in the GARTEur SM AG 22 an analytical approach for modelling and calculation of the impact behaviour of composites was developed during the past years in the Institute of Structural Mechanics. The main features of the approach are · an independent damage characterisation method; · a new failure criterion for delamination damage; · a simple model for the prediction of impact damage, based on the bending strain energy density and · an algorithm for the residual strength analysis of single and/or multiple delaminations, either introduced by impact or pre-implanted. The approach led to the development of the Windows and NT compatible computer program COmposite Damage Tolerance Analysis Code (CODAC), which enables the calculation of the impact transient response, the impact damage and consequently the residual compressive strength of composite laminates and stringer stiffened panels..

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2001,
Titel:Design Methodology for Damage tolerant Composite Wing Panels
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Gädke, M.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2000
Status:veröffentlicht
Veranstaltungstitel:Garteur MS AG 22 8th Progress Meeting, Hamburg-Finkenwerder, 15.-16.11.2000
Veranstalter :EADS
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Faserverbundleichtbau und Adaptronik > Institut für Strukturmechanik
Hinterlegt von: Sibylle Wolff
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:14 Jan 2010 16:00

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