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Design and modelling of composite structures under high velocity impact

Johnson, A. und Holzapfel, M. (2002) Design and modelling of composite structures under high velocity impact. HGF-Workshop "Schwarzer Rumpf", Braunschweig, 24 Oktober 2002.

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Kurzfassung

The paper describes recent progress on materials modelling and numerical simulation of impact damage in fibre reinforced composite structures. This contributes to an important Workshop theme, namely the development of fast, reliable design tools for evaluating and later certifying composite fuselage structures under complex load conditions. The work is based on the application of finite element (FE) analysis codes to simulte composite shell structures under impact loads. An improved composites ply damage mechanics model and interply delamination model have been implemented in an explicit FE code which was used to predict impact damage in shell structures. The failure models and code developments are validated by comparing numerical simulations with gas gun impact test data on idealised composite aircraft structures such as cylindrical shells and sandwich panels.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2003,
Titel:Design and modelling of composite structures under high velocity impact
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Johnson, A.NICHT SPEZIFIZIERT
Holzapfel, M.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2002
Status:veröffentlicht
Stichwörter:composites structures, modelling, impact
Veranstaltungstitel:HGF-Workshop "Schwarzer Rumpf", Braunschweig, 24 Oktober 2002
Veranstalter :DLR
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Bauweisen- und Konstruktionsforschung
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:14 Jan 2010 22:31

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