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Pantograph and catenary dynamics: a benchmark problem and its numerical solution

Arnold, M. und Simeon, B. (2000) Pantograph and catenary dynamics: a benchmark problem and its numerical solution. Applied Numerical Mathematics, 34, Seiten 345-362.

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Kurzfassung

Coupled systems of partial differential equations (PDE’s) and differential-algebraic equations (DAE’s) are of actual interest in various practical applications. From this point of view we have recently studied the interaction of pantograph and catenary in high speed trains. To stimulate further research on this topic we formulate in the present paper a simplified model problem that reflects basic parts of the nonlinear dynamics in the technical system pantograph/catenary. Following the method of lines the equations of motion are semi-discretized in space using finite differences. For time discretization, typical DAE techniques are applied such as index reduction, projection step and handling of systems with varying structure.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/14167/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2000,
Titel:Pantograph and catenary dynamics: a benchmark problem and its numerical solution
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Arnold, M.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Simeon, B.Universität KarlsruheNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2000
Erschienen in:Applied Numerical Mathematics
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Ja
Band:34
Seitenbereich:Seiten 345-362
Status:veröffentlicht
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V FT - Fahrzeugtechnik
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aeroelastik
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:14 Jan 2010 21:30

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