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Reynolds Number Effects in the Flow Around a Bluff Bridge Deck Cross Section

Schewe, G. und Larsen, A. (1998) Reynolds Number Effects in the Flow Around a Bluff Bridge Deck Cross Section. Journal of Wind Engineering and Industrial Aerodynamics, 74-76, Seiten 829-838.

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Kurzfassung

A commom assumption in wind engineering is that the flow around bluff and sharp edged bodies is independent of Reynolds number, Re. An important practical implication of this assumption is that aerodynamic parameters such as Strouhal number, lift and drag coefficients may be obtained from low speed wind tunnel model tests and applied directly to the prototype structure.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/14095/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1999,
Titel:Reynolds Number Effects in the Flow Around a Bluff Bridge Deck Cross Section
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Schewe, G.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Larsen, A.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1998
Erschienen in:Journal of Wind Engineering and Industrial Aerodynamics
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Ja
Band:74-76
Seitenbereich:Seiten 829-838
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Strouhal number, vortex shedding excitation, Reynolds number effects, sharp edged cross sections, bridge aerodynamics
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flexibles Flugzeug (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aeroelastik
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:14 Jan 2010 21:24

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