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Inlet Design for Japhar Flight Test Vehicle

Duveau, Ph. und Esch, H. und Triesch, K. (2001) Inlet Design for Japhar Flight Test Vehicle. ISABE, Bangalore/Indien, 2.-7.9.2001.

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Kurzfassung

In the frame of JAPHAR project different inlet concepts were designed in order to feed a dual mode ramjet engine propelling a flight test vehicle between Mach 4 and 8 and burning Hydrogen as a fuel. The mixed compression inlets studied by DLR can be operated without bleeding and provide self starting capability at low Mach number, but, due to their high design Mach number (around 6) a large amount of flow spillage occurs at the lowest bound of the flight range. ONERA focused on internal compression inlets requiring bleeding and variable geometry to insure starting, but which could easily be operated with variable geometry to cover a wider Mach number range if necessary. The paper gives the most significant experimental results obtained in H2K (DLR) and S3MA (ONERA) wind tunnels and put the emphasis on CFD validations performed by ONERA on the isolated internal compression inlet.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2001,
Titel:Inlet Design for Japhar Flight Test Vehicle
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Duveau, Ph.NICHT SPEZIFIZIERT
Esch, H.NICHT SPEZIFIZIERT
Triesch, K.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2001
Band:ISABE 2001-1136
Status:veröffentlicht
Veranstaltungstitel:ISABE, Bangalore/Indien, 2.-7.9.2001
Veranstalter :NAL, Indien
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Weltraum (alt)
HGF - Programmthema:W RP - Raumtransport
DLR - Schwerpunkt:Weltraum
DLR - Forschungsgebiet:W RP - Raumtransport
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Über- und Hyperschalltechnologien
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:31 Jan 2006
Letzte Änderung:14 Jan 2010 21:04

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