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Transition and Turbulence Modelling for Dynamic Stall and Buffet

Geissler, W. und Ruiz-Calavera, L.P. (1999) Transition and Turbulence Modelling for Dynamic Stall and Buffet. 4th International Symposium on Engineering Turbulence Modelling and Measurements, Frantour&CCAS, Porticcio-Ajaccio, Corsica, May 24-26, 1999.

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Kurzfassung

The influence of various turbulence models (Baldwin-Lomax, Spalart-Allmaras,k-omega, SST k-omega) and transition models (Chen-Thyson with various transition onset criteria) in calculations involving unsteady separated flows (dynamic stall and shock buffet) is tested. The results are compared against experimental data and other published calculations. For these very sensitive flow problems different turbulence models produce very different results, which also depend on the details of the implementation of a particular turbulence model, even if the same Navier-Stokes solver scheme is used.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2001,
Titel:Transition and Turbulence Modelling for Dynamic Stall and Buffet
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Geissler, W.NICHT SPEZIFIZIERT
Ruiz-Calavera, L.P.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1999
Status:veröffentlicht
Veranstaltungstitel:4th International Symposium on Engineering Turbulence Modelling and Measurements, Frantour&CCAS, Porticcio-Ajaccio, Corsica, May 24-26, 1999
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Drehflügler
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L RR - Drehflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Strömungsmechanik
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:14 Jan 2010 20:59

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