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Fundamentals of multiple plane stereo PIV

Kähler, Christian und Kompenhans, Jürgen (2000) Fundamentals of multiple plane stereo PIV. Experiments in Fluids (suppl.) (29, Issue7), Seiten 70-77. Springer-Verlag 2000. ISSN 1432-114

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Kurzfassung

For complex flow analysis in air a stereoscopic particle image velocimetry based system has been developed, tested and applied which allows the determination of all three velocity components in spatially separated planes simultaneously (in order to determine the vorticity vector field for example) or separated in time (for space-time investigations). For this purpose the flow field has been illuminated with orthogonally linearly polarized light delivered by four frequency doubled Nd:YAG lasers. The light scattered by the tracer particles is separated by means of a polarizing beam splitter pair onto the sensors of four progressive scan CCD cameras in an angular imaging configuration with Scheimpflug correction.

Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2001,
Titel:Fundamentals of multiple plane stereo PIV
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID
Kähler, ChristianNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kompenhans, JürgenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2000
Erschienen in:Experiments in Fluids (suppl.)
Referierte Publikation:Ja
In Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Ja
Seitenbereich:Seiten 70-77
Verlag:Springer-Verlag 2000
ISSN:1432-114
Status:veröffentlicht
Stichwörter:multiple plane stereo PIV, complex flow analysis, spatial and temporal information
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugphysik (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Experimentelle Verfahren
Hinterlegt von: Micknaus, Ilka
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:14 Jan 2010 20:57

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