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Simulation of Aerodynamic Effects of Trucks

Schwamborn, D. (2000) Simulation of Aerodynamic Effects of Trucks. ECCOMAS 2000, Barcelona, Spain, 11. - 14. September 2000.

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Kurzfassung

The paper deals with the aerodynamic effects resulting from the existance of a gap between a cab and trailer and with the question how CFD can be utilized to reproduce the experimental findings. Thus a first attempt is made to simulate experiments made at the Faculty of Mechanical Engineering of the University of Southern California. The numerical simulation makes use of a CFD code based on the unstructured hybrid approach, namely the TAU-Code, and tries to simulate the experiments including the wind tunnel set-up. The influence of different grids and of unsteady versus steady effects is tackled. Finally some first conclusions are drawn, indicating that more effort has to be undertaken to answer some open questions.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2000,
Titel:Simulation of Aerodynamic Effects of Trucks
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Schwamborn, D.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2000
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der Herausgeber
Spanish Association for Numerical Methods in Engineering, NICHT SPEZIFIZIERT
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Viscous flow, hybrid unstructured grids, truck aerodynamics, TAU-Code
Veranstaltungstitel:ECCOMAS 2000, Barcelona, Spain, 11. - 14. September 2000
Veranstalter :Spanish association for Numerical Methods in Engineering
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Strömungsmechanik
Hinterlegt von: Frau Astrid Nörtemann
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:14 Jan 2010 20:48

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