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Direct Numerical Simulation of Turbulent Obstacle Flow

Kessler, R. und Yang, K.S. (1996) Direct Numerical Simulation of Turbulent Obstacle Flow. In: Direct and Large-Eddy Simulation, Seiten 247-256. 2. ERCOFTAC Workshop on Direct and Large-Eddy Simulation, Grenoble, 15.-19. Juni 1996.

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Kurzfassung

A direct numerical simulation (DNS) of the turbulent flow in a channel with a square obstacle mounted on a wall was carried out. The Reynolds number was 6820 based on the bulk velocity in the channel and the channel height. The main objective of the work was to evaluate statistical data from the time-dependent numerical solution. The influence of numerical and statistical errors on these data was examined. A comprehensive data base including 290 correlations was set up for testing and improving turbulence models for this complex, separated flow

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1999,
Titel:Direct Numerical Simulation of Turbulent Obstacle Flow
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Kessler, R.NICHT SPEZIFIZIERT
Yang, K.S.Dept. of Mechanical Engineering
Datum:1996
Erschienen in:Direct and Large-Eddy Simulation
Seitenbereich:Seiten 247-256
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der Herausgeber
Kluwer Academic Publishers, NICHT SPEZIFIZIERT
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Direct numerical simulation, turbulence, obstacle
Veranstaltungstitel:2. ERCOFTAC Workshop on Direct and Large-Eddy Simulation, Grenoble, 15.-19. Juni 1996
Veranstalter :INHA University Inchon/Korea
HGF - Forschungsbereich:Energie
HGF - Programm:keine Zuordnung
HGF - Programmthema:E - keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Energie
DLR - Forschungsgebiet:E - keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Strömungsmechanik
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:14 Jan 2010 20:40

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