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Reduction of shock-induced boundary layer separation in hypersonic inlets using bleed

Schulte, D. und Henckels, A. und Wepler, U. (1998) Reduction of shock-induced boundary layer separation in hypersonic inlets using bleed. Aerospace Science and Technology, 2 (4), Seiten 231-239.

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Kurzfassung

The proper design of the inlet system is of great importance for the performance of air-breathing hypersonic space planes. One of the dominating flow phenomena inside such a hypersonic inlet is the mutual interaction of oblique shocks with boundary layers, forcing the boundary layer to separate from the inlet wall. As a method to improve the inlet efficiency, the application of bleed is examined using a generic flat plate model and a single shock/laminar boundary layer interaction. By means of computational fluid dynamics as well as experiments in the hypersonic wind tunnel facility H2K of the DLR, favourable design parameters for the bleed set-up are presented and the efficiency of bleed for the reduction of the boundary layer separation and the thermal loads on the surface is demonstrated

Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1999,
Titel:Reduction of shock-induced boundary layer separation in hypersonic inlets using bleed
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Schulte, D.NICHT SPEZIFIZIERT
Henckels, A.NICHT SPEZIFIZIERT
Wepler, U.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1998
Erschienen in:Aerospace Science and Technology
Referierte Publikation:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:2
Seitenbereich:Seiten 231-239
Status:veröffentlicht
Stichwörter:hypersonic inlet, shock-boundary layer interaction, boundary layer separation, bleed
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HGF - Programm:Weltraum (alt)
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Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Strömungsmechanik
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:14 Jan 2010 20:34

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