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Propulsion Airframe Integration for Subsonic Transport Aircraft

Rossow, C.-C. und Rudnik, R. (2000) Propulsion Airframe Integration for Subsonic Transport Aircraft. GAMM Annual Scientific Conference, Göttingen (de), 02.-07.04.2000.

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Kurzfassung

The general aerodynamic phenomena playing a role in propulsion airframe integration will be outlined. For the simulation of such phenomena, experimental as well as numerical methods are used. The main aerodynamic effects caused by the installation of engine nacelles will be discussed for the DLR F6 configuration, an Airbus type generic windtunnel model. With respect to this model, the principal effects of a variation of the nacelle position and the consequences on lift and drag are shown. Following the outline of installation effects, the influence of jet interference on the flowfield around a generic regional transport aircraft will be discussed. Furthermore, a variation of the pylon shape is performed to improve local flow behaviour with respect to separation.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2000,
Titel:Propulsion Airframe Integration for Subsonic Transport Aircraft
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Rossow, C.-C.NICHT SPEZIFIZIERT
Rudnik, R.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2000
Seitenbereich:
Status:veröffentlicht
Veranstaltungstitel:GAMM Annual Scientific Conference, Göttingen (de), 02.-07.04.2000
Veranstalter :GAMM
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Konzepte & Integration
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: Claudia Grant
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:14 Jan 2010 20:10

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