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Evaluation of Future Aerodynamic Technologies for High Capacity Aircraft

Strohmeyer, D. und Seubert, R. und Heinze, W. und Österheld, C. und Fornasier, L. (1999) Evaluation of Future Aerodynamic Technologies for High Capacity Aircraft. 37th AIAA Aerospace Sciences Meeting and Exhibit, Reno (ne), 11.-14.01.1999.

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Kurzfassung

For the analysis of a three surface Megaliner configuration a preliminary aircraft design code was extended by a higher-order panel method, a transonic data base and a trim routine. Preliminary results of the design studies show that the integration of the canard as lifting control device promises a significant reduction of the drag (3A%) and mission fuel (2.3%).

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1999,
Titel:Evaluation of Future Aerodynamic Technologies for High Capacity Aircraft
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID
Strohmeyer, D.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Seubert, R.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Heinze, W.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Österheld, C.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Fornasier, L.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1999
In Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Preliminary Aircraft Design, PRADO, Panel code, HISSS, Megaliner, Three Surface Aircraft, Canard Design
Veranstaltungstitel:37th AIAA Aerospace Sciences Meeting and Exhibit, Reno (ne), 11.-14.01.1999
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Konzepte & Integration (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: Grant, Claudia
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:14 Jan 2010 20:06

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