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Investigation on a Three-Surface Airplane Configuration

Wichmann, G. und Strohmeyer, D. und Streit, T. (1999) Investigation on a Three-Surface Airplane Configuration. In: Proceedings ODAS 1999. ONERA/DLR Symposium, Paris (fr), 21.06.-24.06.1999.

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Kurzfassung

In this paper the activities of the Institute of Design Aerodynamics within the DLR project "Dreiflächen-Flugzeug (3FF)" - Three-Surface Aircraft, TSA - concerning the investigation of three-surface aircraft configurations are presented. First aircraft predesign results indicate a better performance for TSA configurations compared with conventional designs. Transonic canard designs demonstrate the aerodynamic feasibility of the canard concept in the complex three-dimensional forbody flow at the high Mach numbers of cruise, whereby forward swept canards show major advantages.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1999,
Titel:Investigation on a Three-Surface Airplane Configuration
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Wichmann, G.NICHT SPEZIFIZIERT
Strohmeyer, D.NICHT SPEZIFIZIERT
Streit, T.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1999
Erschienen in:Proceedings ODAS 1999
Status:veröffentlicht
Stichwörter:three-surface aircraft, transonic canard design, predesign, canard optimization, fuselage-canard configuration, forward swept canard
Veranstaltungstitel:ONERA/DLR Symposium, Paris (fr), 21.06.-24.06.1999
Veranstalter :ONERA
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Konzepte & Integration
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: Claudia Grant
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:14 Jan 2010 20:01

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