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Status report on further improvements of APSIM-E: Improvement of Aeroacoustic Program System (APSIM) Prediction Capability

Yin, J. (2002) Status report on further improvements of APSIM-E: Improvement of Aeroacoustic Program System (APSIM) Prediction Capability. DLR-Interner Bericht. 129-2002/26, 10 S.

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Kurzfassung

In the new version of APSIM-E, the following additional functions have been added since last modification: The requirement of the input blade airload to be based on the time length of only one rotor revolution was removed. The number of revolutions in the input airloads can be specified. This characteristic is very important for the tail rotor noise computation as the airloads on the tail rotor may not repeat after one revolution. A new parameter (INREV) was introduced in the APSIM-E input file.

Dokumentart:Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2005,
Titel:Status report on further improvements of APSIM-E: Improvement of Aeroacoustic Program System (APSIM) Prediction Capability
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Yin, J.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2002
Seitenanzahl:10
Status:veröffentlicht
Stichwörter:APSIM, Tail rotor noise computation, blade airload
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Drehflügler
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L RR - Drehflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der leise und komfortable Drehflügler
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik
Hinterlegt von: Claudia Grant
Hinterlegt am:31 Jan 2006
Letzte Änderung:14 Jan 2010 19:53

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