elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Low-Speed High-Lift Performance Improvements obtained and validated by the EC-project EPISTLE

Herrmann, U. (2004) Low-Speed High-Lift Performance Improvements obtained and validated by the EC-project EPISTLE. 24th ICAS Conference, Yokohama (ja), 29.08.-03.09.2004.

Dieses Archiv kann nicht den gesamten Text zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

A new method for low-drag high-lift system design based on viscous flow solvers was developed for Supersonic Commercial Transport wings within the EC research project EPISTLE. Two high-lift systems were manufactured for a large-scale wind tunnel model. The numerically predicted drag reductions (20% compared to a datum system) were fully confirmed by high Reynolds number tests. These drag reductions lower the low-speed noise for future SCT configurations by more than 4 EPNDB.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2005,
Titel:Low-Speed High-Lift Performance Improvements obtained and validated by the EC-project EPISTLE
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Herrmann, U.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2004
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Low-speed aircraft performance, High-lift system design, Noise reduction
Veranstaltungstitel:24th ICAS Conference, Yokohama (ja), 29.08.-03.09.2004
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Konzepte & Integration
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik
Hinterlegt von: Claudia Grant
Hinterlegt am:31 Jan 2006
Letzte Änderung:14 Jan 2010 19:49

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Copyright © 2008-2013 Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.