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Numerical Design of a Low-Noise High-Lift System for a Supersonic Aircraft

Herrmann, U. (2004) Numerical Design of a Low-Noise High-Lift System for a Supersonic Aircraft. 14th DGLR/STAB Symposium, Bremen (de), 16.-18.11.2004.

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Kurzfassung

Supersonic commercial transport aircraft (SCT) are known for their favourable short travel times and their low-speed noise. Any attempt towards new SCT`s therefore needs to aim at technologies for low noise take-off and landing. The EC-Project EPISTLE focuses on aerodynamic high-lift system designs contributing significant low-speed noise reductions. The high-lift system design and validation work at DLR relying on separated flow topology will be reported.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2005,
Titel:Numerical Design of a Low-Noise High-Lift System for a Supersonic Aircraft
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Herrmann, U.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2004
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Low drag, high-lift design, noise reduction
Veranstaltungstitel:14th DGLR/STAB Symposium, Bremen (de), 16.-18.11.2004
Veranstalter :DGLR
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Konzepte & Integration
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik
Hinterlegt von: Claudia Grant
Hinterlegt am:31 Jan 2006
Letzte Änderung:14 Jan 2010 19:48

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