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Effect of Noise Reducing Modifications of the Slat on Aerodynamic Properties of the High-Lift System

Ortmann, J. und Wild, J. (2006) Effect of Noise Reducing Modifications of the Slat on Aerodynamic Properties of the High-Lift System. Springer Verlag. DGLR/STAB Symposium, Bremen (de), 16.-18.11.2004, 2004-11-16 - 2004-11-18, Bremen (de). ISBN 3-540-33286-3.

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Kurzfassung

To minimize slat noise according to the guidelines of "A Vision for 2020" brush-like devices were installed on a slat trailing edge to "soften" it. In experiments slat noise was considerably reduced by such devices. But their effect on aerodynamics is yet unknown. This study shows that the investigated brush-like devices on slat trailing edges influence the aerodynamic properties of high-lift systems adversely. Because of increasing boundary layer thickness with length and diameter of the brushes the suction peaks are reduced so that C_L decreases. These are preliminary results. An optimization of slat chord length and brush length should be conducted to minimize C_L reduction.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/12951/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2005,
Titel:Effect of Noise Reducing Modifications of the Slat on Aerodynamic Properties of the High-Lift System
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Ortmann, J.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wild, J.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2006
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:92
Seitenbereich:Seiten 357-364
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Rath, Hans-JosefNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Holze, CarstenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Heinemann, Hans-JoachimNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Henke, RolfNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hönlinger, HeinzNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer Verlag
Name der Reihe:Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design
ISBN:3-540-33286-3
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Noise Reduction of Slat Trailing Edge, Brushes, Aerodynamics, High-Lift System
Veranstaltungstitel:DGLR/STAB Symposium, Bremen (de), 16.-18.11.2004
Veranstaltungsort:Bremen (de)
Veranstaltungsart:nationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:16 November 2004
Veranstaltungsende:18 November 2004
Veranstalter :DGLR
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugphysik (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik
Hinterlegt von: Grant, Claudia
Hinterlegt am:28 Aug 2007
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:00

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