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Application of a structured and an unstructured CFD Method to the Fuselage Aerodynamics of the EC145 Helicopter. Prediction of the time averaged Influence of the Main Rotor.

D'Alascio, A., Eurocopter Deutschland, und Pahlke, K. und Le Chuiton, F. (2004) Application of a structured and an unstructured CFD Method to the Fuselage Aerodynamics of the EC145 Helicopter. Prediction of the time averaged Influence of the Main Rotor. In: CD. ECCOMAS 2004, Jyväskylä (fi), 24.-28.07.2004.

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Kurzfassung

The first part of the paper presents a comparison between CFD results and wind tunnel measurements on the isolated fuselage of the EC145 helicopter in level flight conditions at medium flight speed. Two RANS (Reynolds Averaged Navier-Stokes) codes have been used for this analysis: the multiblock structured code FLOWer and the unstructured code TAU. The second part of the paper shows the effect on local and global flow quantities of the Actuator Disk (AD) boundary condition implemented in the FLOWer code. For this purpose isolated fuselage results about the EC145 in high speed forward flight have been compared with the corresponding results on a fuselage plus AD configuration.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2004,
Titel:Application of a structured and an unstructured CFD Method to the Fuselage Aerodynamics of the EC145 Helicopter. Prediction of the time averaged Influence of the Main Rotor.
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
D'Alascio, A., Eurocopter Deutschland, NICHT SPEZIFIZIERT
Pahlke, K.NICHT SPEZIFIZIERT
Le Chuiton, F.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2004
Erschienen in:CD
Status:veröffentlicht
Stichwörter:RANS, Actuator disk model, quasi steady flows, rotor-fuselage-configuration, structured grid, unstructured grid, EC145
Veranstaltungstitel:ECCOMAS 2004, Jyväskylä (fi), 24.-28.07.2004
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Drehflügler
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L RR - Drehflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der virtuelle Drehflügler
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik
Hinterlegt von: Claudia Grant
Hinterlegt am:31 Jan 2006
Letzte Änderung:14 Jan 2010 19:38

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