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Application of the PSP technique in low speed wind tunnels

Henne, Ulrich (2004) Application of the PSP technique in low speed wind tunnels. 14th DGLR-Fach-Symposium der STAB, 2004-11-16 - 2004-11-18, Bremen (Deutschland).

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Kurzfassung

Results of pressure field measurements on the A400m half model in the low speed wind tunnel of Airbus Bremen, Germany, are presented. The model is equipped with two propeller simulators driven by pressurized air. The great challenge was to compensate the influence of the warm and cold air pipes which are guided inside the wing, creating large temperature differences on the models surface. The PSP (pressure sensitive paint) measurements were carried out with the mobile DLR PSP system using the DLR02 paint formulation. The influence of propellers with different thrust levels on the pressure distribution was determined successfully. An assessment of the accuracy of the results can be performed by comparison of PSP data with conventional pressure tap data.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2004,
Titel:Application of the PSP technique in low speed wind tunnels
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Henne, UlrichNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2004
Referierte Publikation:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:PSP, A400m, temperature compensation, low speed
Veranstaltungstitel:14th DGLR-Fach-Symposium der STAB
Veranstaltungsort:Bremen (Deutschland)
Veranstaltungsart:nationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:2004-11-16 - 2004-11-18
Veranstalter :DGLR
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugphysik
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Experimentelle Verfahren
Hinterlegt von: Ilka Micknaus
Hinterlegt am:07 Dez 2005
Letzte Änderung:14 Jan 2010 19:37

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