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A new type of hypersonic wind tunnels

Meier, G.E.A. und Rein, M. (1998) A new type of hypersonic wind tunnels. IX International Conference on the Methods of Aerophysical Research, Novosibirsk, Russia, 29 June - 3 July 1998.

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Kurzfassung

A free piston driven Ludwieg tube is introduced that enables the simulation of flows of high Reynolds and Mach numbers at high stagnation temperatures. The test time is longer than in other hypersonic facilities operating under similar test conditions as, for example, in shock tunnels. The test gas is unsteadily compressed and heated thus reducing the thermal loads to the walls. It is shown that the free piston driven shock tunnel HEG of the DLR at Göttingen can also be run in a free piston driven blowdown tunnel mode.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/12654/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2003,
Titel:A new type of hypersonic wind tunnels
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Meier, G.E.A.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Rein, M.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1998
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 168-173
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Ludwieg Tubes, free piston driven shock tunnels, shock tunnels,hypersonic test facilities
Veranstaltungstitel:IX International Conference on the Methods of Aerophysical Research, Novosibirsk, Russia, 29 June - 3 July 1998
Veranstalter :Fomin, A. V. and Kharitonov, A. M.
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugphysik (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:31 Jan 2006
Letzte Änderung:14 Jan 2010 19:18

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