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Landing Gear Airframe Noise Research Study

Chow, L.C. und Dobrzynski, W. (2002) Landing Gear Airframe Noise Research Study. 9th International Congress on Sound and Vibration, Orlando (usa), 8.-11.07.2002.

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Kurzfassung

This paper describes the landing gears airframe noise study research work in the EC co-financed "Significantly Lower Community Exposure to Aircraft Noise" (SILENCER) project. The landing gears airframe noise research include the study of gear-wake/gear interaction effects; the low noise landing gear design with add-on treatments and the advanced low noise landing gear design. Full scale optimized add-on treatments will be manufactured and flight tested on an Airbus A340 aircraft. Advanced low noise main and nose landing gear design of A340 size will be manufactured and wind tunnel tested in the German-Dutch Wind Tunnel (DNW-LLF). Together with other noise reduction treatment designs relating to engines and airframes conducted in the same project, it is expected that a total reduction margin of several EPNdB can be demonstrated through these large scale tests.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2003,
Titel:Landing Gear Airframe Noise Research Study
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Chow, L.C.NICHT SPEZIFIZIERT
Dobrzynski, W.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2002
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Fahrwerkslärm, Aeroakustische Windkanalmessungen
Veranstaltungstitel:9th International Congress on Sound and Vibration, Orlando (usa), 8.-11.07.2002
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:L VU - Luftverkehr und Umwelt (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L VU - Luftverkehr und Umwelt
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Leiser Luftverkehr (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik
Hinterlegt von: Claudia Grant
Hinterlegt am:31 Jan 2006
Letzte Änderung:14 Jan 2010 19:10

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