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3D RANS-Simulations for High-Lift Transport Aircraft Configurations with Engines

Melber, S. (2002) 3D RANS-Simulations for High-Lift Transport Aircraft Configurations with Engines. DLR-Interner Bericht. IB 124-2002/27.

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Kurzfassung

This report presents first results in the application of the DLR TAU-code to the topic of engine/airframe integration for high-lift configurations. It comprises the numerical simulation of the viscous compressible flow around transport aircraft high-lift configurations with different engine-types. The investigations are based on the solution of the Reynolds-averaged Navier-Stokes equations using the finite volume parallel solution algorithm DLR-TAU with an unstructured data concept.

Dokumentart:Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2003,
Titel:3D RANS-Simulations for High-Lift Transport Aircraft Configurations with Engines
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Melber, S.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2002
Status:veröffentlicht
Stichwörter:CFD, viscous compressible flow, RANS, unstructured data concept, TAU, complex configurations, high lift, engine
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugphysik
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik
Hinterlegt von: Claudia Grant
Hinterlegt am:31 Jan 2006
Letzte Änderung:14 Jan 2010 19:08

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