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Helicopter Main- and Tail Rotor Performance in Presence of Winds

Ahmed, S.R. (2001) Helicopter Main- and Tail Rotor Performance in Presence of Winds. In: CD-Proceedings. 27th European Rotorcraft Forum, Moscow (rus), 11.-14.09.2001.

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Kurzfassung

A numerical study of the effect of side winds on the main rotor and tail rotor performance during hover was conducted for a closely spaced two-blade main- and tail rotor configuration. The method used was an unsteady panel method. The interaction between the simultaneously rotating rotors was investigated on the basis of stream lines, velocity vector plots and unsteady main- and tail rotor lift. The wind azimuth was varied over the range of 0 degrees to 330 degrees. The findings of the work are in good agreement with experimental work and phenomena explantations found in the literature.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2002,
Titel:Helicopter Main- and Tail Rotor Performance in Presence of Winds
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Ahmed, S.R.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2001
Erschienen in:CD-Proceedings
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Helicopter Aerodynamics, Side Wind Effects, Main-rotor/Tail-rotor Interaction
Veranstaltungstitel:27th European Rotorcraft Forum, Moscow (rus), 11.-14.09.2001
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Drehflügler
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L RR - Drehflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der leise und komfortable Drehflügler
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik
Hinterlegt von: Claudia Grant
Hinterlegt am:31 Jan 2006
Letzte Änderung:14 Jan 2010 18:58

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