elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Multidisciplinary Probabilistic Risk Analysis of Railway Vehicles in Strong Cross Winds

Carrarini, A. (2004) Multidisciplinary Probabilistic Risk Analysis of Railway Vehicles in Strong Cross Winds. In: Proceedings of BBAA V. 5th International Colloquium on Bluff Body Aerodynamics and Applications, Ottawa, Canada, 11-15 July 2004.

Dieses Archiv kann nicht den gesamten Text zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

Strong cross winds can be a source of critical loads on running high speed trains, whose effects depend on the mechanical properties of the vehicles. The originated risk must be accurately evaluated to ensure driving safety without setting unnecessarily severe operative limitations. In this work the traditional deterministic approach to the risk analysis in critically reviewed and a probabilistic approach, which can more efficiently manage the parametric uncertainty and the intrinsic randomness of the problem, is discussed. In particular, the role of computational fluid mechanics and multibody simulations as computational tools is considered.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2005,
Titel:Multidisciplinary Probabilistic Risk Analysis of Railway Vehicles in Strong Cross Winds
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Carrarini, A.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2004
Erschienen in:Proceedings of BBAA V
Status:veröffentlicht
Veranstaltungstitel:5th International Colloquium on Bluff Body Aerodynamics and Applications, Ottawa, Canada, 11-15 July 2004
Veranstalter :Aiolos
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V FT - Fahrzeugtechnik
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik > Systemdynamik und Regelungstechnik (war Entwurfsorientierte Regelungstechnik)
Hinterlegt von: Monika Klauer
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:12 Mär 2010 14:02

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Copyright © 2008-2013 Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.