elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

A Problematic Approach to the Effects of Cross-Winds on Rolling Stock

Carrarini, A. (2004) A Problematic Approach to the Effects of Cross-Winds on Rolling Stock. In: ECCOMAS 2004. 4th European Congress on Computational Methods in Applied Sciences and Engineering, 2004-07-24 - 2004-07-28, Finland.

Dieses Archiv kann nicht den gesamten Text zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

Strong cross-winds can be a source of critical loads on rolling stock, especially for modern lightweight high-speed trains. In this paper some topics of the risk analysis for the cross-wind stability of railway vehicles are discussed. The main tool used to this aim is multibody simulation. The most important input for it must be delivered by an aerodynamic model of the vehicle and of the operating environment. The fact that the parameters in the aerodynamic model can not be detected with sufficient accuracy or can undergo large fluctuations will be focused. This parametric uncertainty is neglected or not properly covered by the conventional risk analysis, which is mainly deterministic. A probabilistic approach, which can address the question more efficiently, is outlined, discussed and presented on a test case.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2005,
Titel:A Problematic Approach to the Effects of Cross-Winds on Rolling Stock
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Carrarini, A.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2004
Erschienen in:ECCOMAS 2004
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der Herausgeber
Neittaanmäki, P.NICHT SPEZIFIZIERT
Rossi, T.NICHT SPEZIFIZIERT
Majava, K.NICHT SPEZIFIZIERT
Pironneau, O.NICHT SPEZIFIZIERT
Status:veröffentlicht
Stichwörter:cross-wind stability, railway vehicles, multibody dynamics, parametric uncertainty, reliability
Veranstaltungstitel:4th European Congress on Computational Methods in Applied Sciences and Engineering
Veranstaltungsort:Finland
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:2004-07-24 - 2004-07-28
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flexibles Flugzeug (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik > Systemdynamik und Regelungstechnik (war Entwurfsorientierte Regelungstechnik)
Hinterlegt von: Monika Klauer
Hinterlegt am:28 Aug 2007
Letzte Änderung:12 Mär 2010 14:01

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Copyright © 2008-2013 Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.