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Design of an Active Wheelset on a Scaled Roller Rig

Gretzschel, Moritz und Jaschinski, Alfred (2004) Design of an Active Wheelset on a Scaled Roller Rig. Vehicle System Dynamics, 41 (5), Seiten 365-381.

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Kurzfassung

The article describes the application of a 1:5-scaled roller rig with a two-axled experimental vehicle to the design of a torque-controlled railway wheelset. Particular attention is drawn to the scaling problem and the dynamic similarity laws behind it and in addition to the chosen scaling strategy. For the controller design of the active wheelset the experiments with the scaled vehicle were combined with multibody computer simulations. The complete mechatronic system has therefore been modelled using the SIMPACK-MATLAB/Simulink interface. The steering behaviour, typical for this particular active wheelset, is demonstrated by results from roller rig experiments.

Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Zusätzliche Informationen:LIDO-Berichtsjahr=2004,
Titel:Design of an Active Wheelset on a Scaled Roller Rig
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Gretzschel, MoritzNICHT SPEZIFIZIERT
Jaschinski, AlfredNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2004
Erschienen in:Vehicle System Dynamics
Band:41
Seitenbereich:Seiten 365-381
Status:veröffentlicht
Stichwörter:SIMPACK, wheelset, scaled roller rig
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V - keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V -- keine Zuordnung
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik > Systemdynamik und Regelungstechnik (war Entwurfsorientierte Regelungstechnik)
Hinterlegt von: Monika Klauer
Hinterlegt am:20 Sep 2007
Letzte Änderung:12 Dez 2013 20:02

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