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Reduction of Corrugation by Semi-Active Track

Vaculin, O. und Valasek, M. und Preumont, A. (2004) Reduction of Corrugation by Semi-Active Track. In: Proceedings of EUROMECH 455. EUROMECH 455 on Semi-Active Suppression, 2004-07-05 - 2004-07-07, Prague.

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Kurzfassung

This article discusses possibilities for application of semi-active actuators to reduce rail and wheel wear. A simple model of a vehicle/track interaction is presented. The model is extended with a model of semi-active actuators. The feedback control law is proposed and optimised and the simulations are compared to the passive model.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen:LIDO-Berichtsjahr=2004,
Titel:Reduction of Corrugation by Semi-Active Track
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Vaculin, O.NICHT SPEZIFIZIERT
Valasek, M.CTU
Preumont, A.ULB
Datum:2004
Erschienen in:Proceedings of EUROMECH 455
Status:veröffentlicht
Stichwörter:rail corrugation, semi-active rail pads, control, optimization, simulation
Veranstaltungstitel:EUROMECH 455 on Semi-Active Suppression
Veranstaltungsort:Prague
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:2004-07-05 - 2004-07-07
Veranstalter :Czech Technical University in Prague
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flexibles Flugzeug (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik
Hinterlegt von: Monika Klauer
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:12 Dez 2013 20:02

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