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Optimisation-based clearance

Varga, Andras (2002) Optimisation-based clearance. In: Lecture Notes in Control and Information, 283. Springer-Verlag Berlin Heidelberg New York. Seiten 107-117. ISBN 3-540-44054-2.

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Kurzfassung

The basic feature of the optimisation-based clearance approach is to reformulate the clearance problems as equivalent minimum distance problems for which ”anti”-optimisation is performed to determine the worst-case parameter combination/ flight condition leading to worst performance. The basic requirements for the applicability of the optimisation-based approach are the availability of suitable parametric models describing the overall nonlinear dynamics of the augmented aircraft and of accompanying effcient and reliable trimming, linearisation and optimisation software tools. The optimisation-based approach has no limitations with respect to clearance criteria, being able to address all kind of clearance requirements which are expressible as mathematical criteria.

Dokumentart:Beitrag in einem Lehr- oder Fachbuch
Zusätzliche Informationen:LIDO-Berichtsjahr=2002,
Titel:Optimisation-based clearance
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Varga, AndrasNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:September 2002
Referierte Publikation:Ja
Band:283
Seitenbereich:Seiten 107-117
Verlag:Springer-Verlag Berlin Heidelberg New York
Name der Reihe:Lecture Notes in Control and Information
ISBN:3-540-44054-2
Status:veröffentlicht
Stichwörter:optimisation-based clearance, clearance of flight control laws, robustness analysis
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Systeme & Kabine
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:08 Mär 2006
Letzte Änderung:12 Dez 2013 20:02

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