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Multiobjective optimization-based fault-tolerant flight control system design

Ossmann, Daniel und Joos, H.-D. (2017) Multiobjective optimization-based fault-tolerant flight control system design. International Journal of Robust and Nonlinear Control. Wiley. doi: 10.1002/rnc.3955. ISSN 1049-8923.

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Offizielle URL: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/rnc.3955/full

Kurzfassung

The loss of measurements used for controller scheduling or envelope protection in modern flight control systems due to sensor failures leads to a challenging fault-tolerant control law design problem. In this article, an approach to design such a robust fault-tolerant control system, including full envelope protections using multiobjective optimization techniques, is proposed. The generic controller design and controller verification problems are derived and solved using novel multiobjective hybrid genetic optimization algorithms. These algorithms combine the multiobjective genetic search strategy with local, single-objective optimization to improve convergence speed. The proposed strategies are applied to the design of a fault-tolerant flight control system for a modern civil aircraft. The results of an industrial controller verification and validation campaign using an industrial benchmark simulator are reported.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/118395/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Multiobjective optimization-based fault-tolerant flight control system design
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Ossmann, DanielDaniel.Ossmann (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Joos, H.-D.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:27 September 2017
Erschienen in:International Journal of Robust and Nonlinear Control
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
DOI:10.1002/rnc.3955
Verlag:Wiley
ISSN:1049-8923
Status:veröffentlicht
Stichwörter:multiobjective optimization, fault-tolerant, FCS,
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Systeme und Kabine (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik > Flugzeug-Systemdynamik
Hinterlegt von: Pusch, Manuel
Hinterlegt am:22 Jan 2018 14:33
Letzte Änderung:02 Nov 2023 13:21

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